Deezire – wywiad

Załodze CNC Sector udało się namierzyć Deezire i zadać mu kilka pytan na temat następnej wersji jego moda (Deezire), który wkrótce się ukaże.

Jos: Ile mniej więcej czasu pozostało do premiery następnej wersji Deezire?
Deezire: Projekt RA2 na razie jest zamrożony, ale jeśli chodzi o Generalsa, to wszystko powinno być gotowe mniej w ciągu następnych dwóch tygodni.

Jos: Co myślisz o innych modach – np. o CnC: Fallout?
Deezire: jest tam całkiem sporo niezłych rzeczy, zwłaszcza jeśli chodzi o modelowanie 3D i naprawdę miło wiedzieć ile wysiłku i pracy wkłada się w przeróbki Generalsa. Na szczęście nie było zalewu byle jak robionych modów, czego mogliśmy doświadczyć w przypadku RA2. Z powodu podjętych przez twórców wysiłków trudno mi zdecydować, który z modów jest najlepszy, ale gdyby ktos mnie bardzo naciskał, to powiedziałbym, że Blitzkrieg 2 jest skazany na sukces. Również mod Star Wars wygląda obiecująco – na pewno poświęcę mu sporo czasu, hehe.

Jos: Czy możesz opowiedzieć nam odrobinę o sobie i swoim teamie moderów?
Deezire: Właściwie to jestem w niej ja i pomaga mi kilku przyjaciół podczas sesji LANowych podczas weekendów. Zacząłem modować zaraz po tym, gdy mając pierwszy komputer przypadkowo powiesiłem grę i na ekranie ukazał się zrzut zawartości RAMu – zauważyłem tam kilka ciekawych rzeczy, a reszta jak to mówią jest historią. Zawsze chciałem pisać własne gry, ale moje życie uniwersyteckie i osobiste sprzysięgło się przeciwko temu, tak więc musiałem zadowolić się sieciowaniem i analizą systemów. Chyba pisanie modów jest prawie tak samo fajne 😀

Jos: Co odróżnia twój mod od innych tworzonych przez społeczność CnC?
Deezire: Jestem głęboko przekonany, że pomysł, idea modu jest ważniejsza niż jego zawartość i chyba właśnie to czyni moje prace innymi. To połączenie nieużywanych rzeczy, oryginalnych (autorskich) pomysłów zmieszanych z moimi własnymi aby stworzyć coś jednolitego i słusznego z punktu widzenia oryginalnej gry, jednakże pozostającego unikalnym tworem. Akurat złożyło się tak, że całkiem sporej ilości ludzi również podobają się moje pomysły. Ta wiedza przynosi mi sporą satysfakcję i czuję, że warto było poświęcić swój czas na pracę.

Jos: zrobiłeś mody do RA2 i YR; czy planujesz tworzenie ich dalszych wersji?
Deezire: Cóż, doba ma tylko 24 godziny, ale i tak planuję jeszcze jedną wersję mojego moda do TS i jeewszcze jedną wersję mojego moda do RA2/YR. Chciałbym również ukończyć moje projektu do AvP i UT 2003 ale jak już powiedziałem, doba ma niestety tylko 24 godziny 😉

Jos: Czy możesz powiedzieć nam coś o ‘specjalnych’ rzeczach w twoim modzie, z których jesteś szczególnie dumny?
Deezire: Zachowanie się POW – udało mi się bardzo zbliżyć je do oryginalnego zamysłu autorów i jest to coś, z czego byłem bardzo zadowolony, kiedy okazało się, że wyszło tak, jak oczekiwałem.
Jos: Czy dodasz jakieś specjalne tryby gry do Generalsa, tak jak zrobiłeś to w przypadku RA2 i YR?
Deezire: Raczej nie, chociaż mam kilka pomysłów, ale sama idea Generalsa daje ci możliwość grania na 9 różnych sposobów, tak więc myślę, że to dobry początek!

Jos: Tworzysz nowe budynki techniczne do moda dla Generalsa. Czy możesz nam powiedzieć o nich coś więcej?
Deezire: Tech Radio Stations dadzą graczowi możliwość wyłączenia wszystkich radarów działających na mapie, a także dezaktywację komunikatów EVA, tak więc przy odpowiednim wyliczeniu czasu będziesz w stanie przprowadzić atak, którego nadejścia twój przeciwnik dosłownie nie będzie w stanie zobaczyć lub usłyszeć 🙂 Wejścia do jaskiń będą działały jak Tunnel Network z jednym wyjątkiem – nie wszystkie jaskinie będą ze sobą połączone, tak więc nigdy nie będziesz mógł być pewien, gdzie twoje wojska wyjdą na powierzchnię!

Jos: Czy włączysz do gry takie jednostki jak Guardian Drone, Hovercraft, POW Truck, i tego Mammoth Tanka, który ukazał się na wczesnych screenshotach w prasie?
Deezire: POW Trucki są w modzie, ponieważ udało mi się ja zdobyć z site’u BETA files. Nie zawracałem sobie głowy innymi rzeczami, ponieważ są niedokończone i niezbyt dobrze tam pasują. Nie byłem oficjalnie związany z BETA, więc nie miałem realnego rozeznania, co tak naprawdę było tam lub nie, tak więc mój własny osąd i co było dostępne w necie były tu wytycznymi.

Jos: Czy GLA Dirty Nuke, GLA Terror Cell, USA Carpet Bomb, USA Neutron Missile, and China Napalm Strike będą włączone?
Deezire: Tak, tak, tak, nie (nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego!) i tak! To może sprawiać wrażenie, że frakcje staną się zbyt potężne, ale w rzeczywistości te możliwości będą podzielone pomiędzy Generałów, tak więc nie będziesz mógł być ‘wszechmocny’.

Jos: Czy będą jakiekolwiek miejsca dla testerów bety? A jeśli tak, to czy będzie to beta typu public czy private?
Deezire: Private beta test zacznie się za niedługi czas. Ci, którzy wezmą w3 nim udział wiedzą kim są 😉

Jos: To wszystkie pytania, jakie miałem dla ciebie, dziękuję za poświęcony mi czas i życzę szczęścia przy pisaniu moda.

Wywiad przeprowadzony przez Josa – członka załogi CNC Sektor
Tłumaczenie by Jcdx – wszystkie prawa zastrzeżone 😉 Kopiowanie i zamieszczanie na innych stronach tylko za zgodą Imperium Westwood.